Nou daar zijn we dan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Smeets - WaarBenJij.nu Nou daar zijn we dan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Smeets - WaarBenJij.nu

Nou daar zijn we dan

Door: kim smeets

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

HALLOOOO DAAR BEN IK DAN in het warmen Suriname

Gister morgen zijn we in alle vroegte om half 6 opgestaan. Om half 7 zaten we in de auto op naar Schiphol. Om 9 uur zou ik Elroy hier zien.

Nou na heel wat tranen hebben we afscheid genomen, op naar het vliegtuig.
Aangekomen bij de gate kregen we te horen dat wij helemaal geen stoelen hadden :O We wisten dus nog steeds niet zeker of we wel met het vliegtuig mee konden. STRESSSSS
Maar, na even heel geduldig te hebben gewacht kregen we dan toch te horen dat we mee mochten, maar we konden niet meer naast elkaar zitten. nouja, prima, als we maar mee kunnen.

Nou uiteindelijk zaten we met een uur vertraging niet naast elkaar in het vliegtuig. Gelukkig wilde de vrouw naast wie ik zat ruilen met Elroy en hebben we uiteindelijk de 9 uur durende reis toch nog gezellig naast elkaar door kunnen brengen :D

Aangekomen in Suriname stond er een heeeeeele lange rij om de stempel te krijgen om het land in te mogen. Ook hier hebben we ongeveer een uur moeten wachten. We hebben dus al lekker kunnen wennen aan het Surinaamse tempo. Toen we deze eenmaal hadden stond er een man klaar die ons naar ons huis zou brengen. Ook deze rit duurde weer ongeveer een uur. En we waren MOE pfffff

Eenmaal aangekomen in het huisje zaten we weer vol met indrukken. We wonen hier bij een oud vrouwtje. Wij hebben het achterhuis. Een keuken, die echt de maat heeft van een kabouter. We moeten ons echt bukken om hier aan te kunnen staan hahaaha. Dan kunnen we naar boven lopen daar hebben we alle twee een slaapkamer met een tweepersoons bed, een badkamer en een woonkamer. Het is prima beveiligd met heel veel hekken voor de ramen en prikkeldraad.. hahaha hier komt dus niemand binnen.

En ja hoor, de eerste gekko rende alweer door onze woonkamer.. hahaha nou welkom in Suriname.

Door al onze indrukken konden we dus nog steeds niet slapen. Dus, tijd voor een Parbo biertje.....Pprima te drinken.

Vandaag zijn we met onze huisbazin naar de vreemdelingendienst gegaan. Gelukkig ging ze met ons mee, anders waren we hier echt verdwaald. We zijn met de bus naar de stad gegaan (zoals onze huisbazin de bus noemde: de wilde bus). je gaat hier gewoon aan de kant van de weg staan. Steekt je hand op als er een bus aan komt en je kan instappen. En als je eruit wil druk je op een knopje en dan stopt die gewoon ergens langs de weg hahaha. Verder heeft ze ons beetje weg wijs gemaakt in de stad.

Nou mensen, dat was het nu voor nu wel weer even :)
Als ik weer spannende verhalen heb horen jullie het wel weer.

DOEI!!!!!!!!!!!!!

• 01 Maart 2014 - 07:30

Imke:

Kimmie!!

Het echte avontuur is dan echt begonnen! Super gaaf maar natuurlijk even wennen.. Ik zeg je! Wanneer je naar huis gaat, is alles normaal en moet je weer wennen aan nederland.. Dus bereid je maar voor, aan al het rare kun je wennen... Hahahhaaa...

Ik ben trots op je! Lekker blijven bloggen want ik wil alles weten!

Xx

• 01 Maart 2014 - 10:12

Patricia:

Wat super leuk om dit allemaal te lezen!
    Fijn dat jullie toch met dat vliegtuig mee konden, en veilig aangekomen zijn...we vonden het wel
    sneu voor jullie dat het allemaal zo ging!

Geniet samen van dit avontuur. ....voor je het weet zien we elkaar alweer!

Ik blijf lezen...

LIEFS!
    Patricia & Merle

• 02 Maart 2014 - 15:02

Oma Geraets :

Kim ik vind het leuk dat ik je verslag kan lezen.
    de gewoontes zij daar heel anders daar kom je wel achter.
    wel heel vriendelijk zijn ze daar wel.
    Kim hebben jullie ook warm water om te douche?
    en wat eten jullie daar kun je daar ook Hollands eten kopen ?
    heb je een klamboe nodig over het bed ?
    je zult wel veel kennis opdoen.
    ik hoorde op de radio dat je daar de mensen met
    dag mvr of mhr aan moet spreken en niet met hallo.
    is dat waar?
    Kim wil je mij de tijd doorgeven hoe laat ik je kan bellen.
    zodat jullie niet slapen.
    nu stop ik tot de volgende keer

vele XXXXXX van opa en oma.

• 04 Maart 2014 - 09:54

Aodprins Rob Ie:

Hoi Kim,

ALAAF ALAAF ALAAF!!
    Ich höb den waal gein haoje en veul plezeer op reis verslaag gemaaktj veur dich, mer in plaats daovan... ein paar vastelaovesminse aan ut woord gelaote...
    Om aug in Suriname nog un bietje mit te geneete van de Limburgse vastelaovendj!

In eeder geval veul plezeer dao en wae zeen os!!

Grusse

Aodprins Rob Ie

• 05 Maart 2014 - 14:37

Joerie Minses:

Ha Kimmetje, fijn om te laeze det se good aangekomme bès. 'T zal bèst allemaol winne zeen de ieërste daag. Hie is de Vastelaovendj alweer achter de rök. Ich huuërdje zunjig van pap en mam det se mèt mien Surinaamse centjes niks mieër höbs kinne doon, omdet ze inmiddels dollars höbbe dao. Helaas, mer de bedoeling waas good, zulle we mer zègge hahaha! Noe höbse det Parbo biertje waal zelf motte betale :-(.
    Veul plezeer! En ich zal dien avonture mèt interesse volge. Groetjes, Joerie

• 05 Maart 2014 - 15:26

Suzanne Indenkleef:

Haa Kim!!

Geweldig om je verhalen nu al te volgen. Gezellig is het bij "Zus en Zo" he?
    Even nog een tip... Zwembad de "Dolfijn". Niet al te groot, maar je kunt er lekker afkoeling vinden en ook frikandellen ;) hahaha

Nou Kim ik volg je verhalen!!

De spreuk "No Spang" al veel gehoord? ;)

Groetjes, Suzanne oet Kelpe!